Generation SHEIN X

Na een succesvolle lancering van haar Designer Incubator programma nodigt SHEIN jonge, diverse creatievelingen en ontwerpers uit om deel te nemen aan de SHEIN X 100K Challenge.

Afgelopen jaar was een spectaculair jaar voor de wereldwijde moderetailer SHEIN die hoge toppen scheerde dankzij de online zoektocht van Gen Z naar de nieuwste modetrends. SHEIN wil iets terug doen. Daarom kondigde het bedrijf aan dat het zou uitbreiden met een nieuw incubatorprogramma, onder de naam SHEIN X, om veelbelovende ontwerpers een kans te geven en voor SHEIN te ontwerpen. Op die manier lanceert de moderetailer de carrière van opkomend talent.

Via het SHEIN X programma worden de geselecteerde ontwerpers doorheen het hele ontwerpproces geleid, van het prille ontwerp tot het uitwerken van stalen. Elke designerlancering omvat fotoshoots, een influencerprogramma, artikels op de SHEIN website, bloghightlights, specifieke e-mails en socialemediaberichten en een plekje in pop-upwinkels. Het platform zal het product en merk van de ontwerper versterken en introduceren aan de enorme wereldwijde SHEIN klantenbasis, terwijl het ook de unieke merkidentiteit van de verschillende ontwerpers in de kijker zal zetten.

De deelnemende ontwerpers ontvangen een percentage van de opbrengst voor elk verkocht kledingstuk en verschijnen op de website als SHEIN X designer om hun collectie verder te promoten, maar ook om inspiratie en achtergrond te delen. SHEIN is blij te kunnen aankondigen dat de eerste gesprekken met Belgische ontwerpers van start zijn gegaan en dat het merk met hen zal samenwerken aan collecties die dit jaar nog zullen uitkomen.

Een oproep aan alle creatievelingen

De respons op de lancering van de SHEIN X samenwerkingen met jonge ontwerpers in januari 2021 was overweldigend. Met een doorverkoop van meer dan 90% voor damesmode - een stijging van 164% voor SHEIN - waren deze samenwerkingen een waar succes en SHEIN X noteerde een omzet die 407% hoger lag dan die voor nieuwe producten uit de normale damescollectie voor dezelfde periode.

Vanwege het onmiddellijke succes van de SHEIN X ontwerpers heeft SHEIN beslist om het programma voor onbepaalde tijd voort te zetten en zo nog meer opkomende modeontwerpers en illustratoren te lanceren en te ondersteunen. Tot nu toe heeft het programma 20 unieke ontwerpers gelanceerd. Vanaf juni zullen er elke maand tot 50 ontwerpers worden toegelaten tot het programma.

Daarnaast wil het bedrijf het programma en de opkomende ontwerpers verder onder de aandacht brengen. Daarom organiseert SHEIN de allereerste SHEIN X 100K Challenge waaraan de ontwerpers kunnen deelnemen. Zo brengt SHEIN X creatievelingen met diverse achtergronden samen en stelt het nieuw talent voor aan de hele wereld. In deze challenge zullen de ontwerpers strijden voor een kans om deel te nemen aan de SHEIN modeshow voor Fall/Winter 2021. Bovendien gaat de winnaar naar huis met $ 100.000.

Zoals in het SHEIN X programma krijgen de ontwerpers tijdens de wedstrijd ook tal van leerkansen en kunnen ze hun merkidentiteit verder ontwikkelen. Tijdens de challenge zal een jury (nog aan te kondigen) de finalisten coachen om hun collecties klaar te stomen die voorgesteld zullen worden tijdens de Fashion Week, en ook gestreamd zullen worden naar miljoenen kijkers wereldwijd.

Om deel te nemen moeten de ontwerpers eerst toegelaten worden tot het SHEIN X programma. Geselecteerde ontwerpers die willen deelnemen aan de challenge moeten drie ontwerpschetsen van vrouwenkleding rond het thema “Be Bold, Be You!” indienen tegen 23 mei 2021. Aan het einde van de maand krijgen 30 ontwerpers een plekje in de tweede ronde van de wedstrijd.

Klik hier om deel te nemen aan de SHEIN X 100K Challenge: https://eur.SHEIN.com/campaign/SHEINx-fourth

Helen Van den Poel De Clippeleire (she/her)

Communications Advisor, oona

Astrid Goossens (she/her)

Junior Communications Advisor, oona

Persberichten in je mailbox

Over SHEIN

Founded in 2008, SHEIN is a fast fashion e-retailer with a global network that spans 220 countries and regions. They offer a great variety of trendy pieces from womenswear, men's apparel to basically everything else your closet will approve, and they keep them wallet-friendly too.

The brand tagline, Wear Your Wonderful, encourages people to express themselves without reservation. They also believe that fashion should be all about having fun, and getting to mix and match clothing to your heart’s delight is exactly what makes fashion so wonderful.

eur.shein.com